ADHD

De kinderen van nu en ouders van toen, zijn hoog gevoelig of hoog sensitief, dit is nodig om het hoofd te kunnen bieden aan alle veranderen, maar het is een moeilijk te bewandelen pad, en ik weet uit ervaring, dat we niet altijd begrepen werden, ook in deze tijd nog niet.

Wat ik zoal om me heen hoor, is het, zowat een akelige ziekte ADHD, en we geven gelijk allerlei medicijnen om het kind van nu maar rustig te krijgen en de kwaliteiten af te zwakken, de tools voor het leven te kortwieken, zo voelt het voor mij.

Voetreflexologie is een zeer goede ondersteuning bij mensen, die te dealen hebben met ADHD, een korte behandeling kan al rust geven, als blijkt dat uw zorgverzekering het niet vergoedt.

Maar ook, is het heel goed mogelijk dat een hoog gevoelig kind, maar ook een volwassenen, voldoende baat heeft bij een edelsteen.

Een steen zult u zeggen, maar een steen, is ontstaan in de aarde en worden groter en kleiner in de grotten, en bevatten trillingen, juist deze trillingen worden door de hoog sensitieven opgepikt, een aanvulling dus, om beter te kunnen functioneren.

Zo ook, is dit het geval bij Bloesem Remedies. De Bloesem Remedies zijn ooit ontdekt door een Engelse arts,  immunoloog en bacterioloog Dr. Edward Bach.
De bloesemremedies werken op onze gemoedstoestand, en zijn onder verdeeld in groepen; bv angst, eenzaamheid, alleen voelen enz.

Een aantal Nederlandse bloesemremedies van Bram Zaalberg zijn goed in te zetten bij ADHD, maar ook dyslexie en PDD-NOS.

Naast de bovenstaande mogelijkheden, kunt u ook eens denken aan schilderen met bijenwasverf en een strijkboutje, zeer ontspannend en zelfvertrouwen verhogend!

U kunt voor Voetreflex, Bloesems, Stenen en neurotransmitters  terecht in de praktijk.

Wilt u meer weten over de verschillende en andere mogelijkheden die er zijn bij de aanpak en begeleiding van ADHD? Dan kunt u ook terecht bij Anders ADHD, een platform voor ouders, opvoeders en professionals, dat zich inzet voor het zichtbaar maken van andere mogelijkheden naast of zelfs in plaats van medicatie.